Міжнародне підвищення кваліфікації

 З 25 квітня 2025 р. по 16 червня 2025 року колектив кафедри HR-інжиніринг у бізнес-економіці проходив міжнародне підвищення кваліфікації, що проводився Інститутом креативного мислення «ОЗ КРЕДО» (США) та Південноукраїнським центром професійного розвитку керівників та фахівців соціономічної сфери Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського без відриву від виробництва у дистанційному форматі. Програма підвищення кваліфікації становить 180 годин (6 кредитів ECTS).

У міжнародному підвищенні брали участь: завідувач кафедри HR-інжиніринг у бізнес-економіці д.е.н., проф. Михайло ВЕДЕРНІКОВ та викладачі кафедри к.е.н., доц. Леся ВОЛЯНСЬКА-САВЧУК, к.е.н., доц. Оксана ЧЕРНУШКІНА, к.е.н., доц. Марія ЗЕЛЕНА, к.е.н., доц. Наталія БАЗАЛІЙСЬКА, к.е.н., доц. Дмитро КОБЕЦЬ, к.е.н., доц. Леся БІЛОРУСЕЦЬ, к.е.н., ст.викл. Анастасія ДАНІЛКОВА, к.е.н., доц. Євгенія ШЕЛЕСТ, к.е.н., доц. Олена МАНТУР-ЧУБАТА, к.е.н., доц. Олександр ГОРБАТЮК, к.е.н., ст. викл. Єва БОГДАНОВА.

Стажування проводилося з метою вдосконалення професійної підготовки шляхом поглиблення та розширення професійних знань, умінь, навичок, формування критичного мислення та  інноваційних професійних компетентностей, розширення можливостей використання креативного мислення, як інструменту розвитку успішної особистості під час навчання у ЗВО та узагальнення матеріалів для використання в навчально-методичній та науковій діяльності.

Співорганізаторами міжнародного вебінару були:

Наталія ЧЕРНЕНКО, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри освітнього менеджменту та публічного управління, директор Південноукраїнського центру професійного розвитку керівників та фахівців соціономічної сфери;

та Ольга ЗБАРСЬКА , доктор наук, експерт у галузі креативного потенціалу людини, член академії ACSW, член The Textbook & Academic Authors Association, засновник та президент компанії «OZCREDO».

Загалом, міжнародне стажування складалось з шести вебінарів на різну тематику в розрізі запрошених стейкхолдерів та самостійної роботи викладачів.

Кожен з вебінарів мав окрему тематику, а саме:

Вебінар 1. Система освіти в Америці: від дошкільного виховання до докторантури. Виконання тестових завдань та заповнення анкети зворотного зв’язку. Вебінар 2. Роль креативності у вищій освіті: сприяння інноваціям та критичному мисленню. Виконання тестових завдань та заповнення анкети зворотного зв’язку. Вебінар 3. Формування культури саморегуляції та самовизначення у дітей через творчість. Виконання тестових завдань та заповнення анкети зворотного зв’язку. Вебінар 4. Академічна свобода та етична складова вчених у Сполучених Штатах  Америки. Виконання тестових завдань та заповнення анкети зворотного зв’язку. Вебінар 5. Креативність у часи кризи та в екстремальних обставинах. Виконання тестових завдань та заповнення анкети зворотного зв’язку. Вебінар 6. Вплив когнітивних стилів на прийняття рішень: підвищення впевненості. Генератор ідей: використання ментальних карт як техніки для розвитку ідей.

По завершенню кожного з вебінарів учасники  проходили тестування (анкета зворотнього зв’язку).

За результатами написано одноосібні тези та складено індивідуальні програми з міжнародного підвищення та сформовано звіти щодо подальшого вдосконалення освітнього процесу.

Впровадження результатів міжнародного підвищення кваліфікації в освітній процес закладу вищої освіти відбувся шляхом підвищення рівня власної педагогічної майстерності викладачів у сфері формування та стимулювання креативного мислення здобувачів освіти, сприяння розвитку професійної здатності до інноваційного вирішення навчальних завдань, критичного аналізу, самовираження та формування конкурентоспроможної, успішної особистості в умовах сучасного освітнього середовища.

На майбутній навчальний рік буде оновлено навчальні програми із врахуванням креативності та критичного мислення, що створить сприятливе середовища для розвитку творчого потенціалу студентів, а адаптація навчальних стратегій з урахуванням когнітивної різноманітності підвищить рівень усвідомленості, автономності та впевненості здобувачів освіти у процесі прийняття рішень.